Kinesisk kryptoforbud utgjør ingen trussel mot lokale industrimedier, sier kilder

admin

Kinesiske kryptomedier holder angivelig en lav profil på nettsidene sine og fokuserer på voksende samfunn på Twitter og Telegram.

Mens noen store kinesiske kryptovaluta-relaterte publikasjoner ser ut til å legge ned, fortsetter en rekke lokale nyhetsbyråer å kjøre ved å gå over til sosiale medier som Twitter.

Kinas siste kryptoforbud vil ikke påvirke lokale kryptomediekilder nevneverdig ettersom det er en rekke måter å spre industriinformasjon på, ifølge en leder ved en av de største kryptopublikasjonene i Kina.

Exec, som ba om å være anonym, fortalte Cointelegraph 1. desember at flere lokale kryptosider har flyttet fellesskapet sitt til andre mediekanaler som Twitter og Telegram etter at regjeringen håndhevet et nytt kryptoforbud i september .

"De prøver å dele mer informasjon der og holde lav nøkkel på nettsidene deres," sa personen og la til, "Vi kan få all informasjonen vi ønsker fra Twitter."

"Flere kinesere kom til Twitter og Telegram, noen av dem har også høy kvalitet," sa en annen kryptomedieinnsider, som også ønsket å være anonym, til Cointelegraph.

De bemerket at People's Bank of China erklærte all "virtuell valutarelatert forretningsvirksomhet" ulovlig, noe som fikk noen skytjenesteleverandører til å kutte tjenester til nettsteder som BlockBeats og Odaily. Men dette hindret dem ikke i å legge ut bransjenyheter da de fortsatte å operere gjennom nye domener og flyttet fokus til å legge ut på Twitter og Telegram.

I følge medieinnsideren ble disse nettstedene blokkert fordi de er basert i Beijing. "Media utenfor Beijing er ikke blokkert," sa personen. Noen kryptopublikasjoner som Jinse, Panews og 8btc ble tilsynelatende ikke påvirket av det siste kryptoforbudet.

Den kinesiske kryptomediesjefen understreket at kryptoverdenen er skjebnebestemt til å bli desentralisert, og uttalte:

"Det er alltid håp for den kinesiske kryptoindustrien. Vi har fortsatt informasjonskilder og vi får stadig flere brukere, evangelister, utviklere og andre. Det er ingenting å bekymre seg for. Alt skjer til det beste."

Relatert: Kinas sentralbank foreslår å overvåke metaverse og NFT

En kinesisk kryptoside, den største industrikilden ChainNews, gikk offline i november.

I følge Cointelegraphs kilder bestemte ChainNews seg for å stenge tjenester sent den måneden. Publikasjonens siste innlegg på Telegram-kanalen er datert 25. november. Nettstedet hadde mer enn 1,5 millioner besøk forrige måned, ifølge data fra SimilarWeb.

Kinesiske kryptomedier holder angivelig en lav profil på nettsidene sine og fokuserer på voksende samfunn på Twitter og Telegram.

Mens noen store kinesiske kryptovaluta-relaterte publikasjoner ser ut til å legge ned, fortsetter en rekke lokale nyhetsbyråer å kjøre ved å gå over til sosiale medier som Twitter.

Kinas siste kryptoforbud vil ikke påvirke lokale kryptomediekilder nevneverdig ettersom det er en rekke måter å spre industriinformasjon på, ifølge en leder ved en av de største kryptopublikasjonene i Kina.

Exec, som ba om å være anonym, fortalte Cointelegraph 1. desember at flere lokale kryptosider har flyttet fellesskapet sitt til andre mediekanaler som Twitter og Telegram etter at regjeringen håndhevet et nytt kryptoforbud i september .

"De prøver å dele mer informasjon der og holde lav nøkkel på nettsidene deres," sa personen og la til, "Vi kan få all informasjonen vi ønsker fra Twitter."

"Flere kinesere kom til Twitter og Telegram, noen av dem har også høy kvalitet," sa en annen kryptomedieinnsider, som også ønsket å være anonym, til Cointelegraph.

De bemerket at People's Bank of China erklærte all "virtuell valutarelatert forretningsvirksomhet" ulovlig, noe som fikk noen skytjenesteleverandører til å kutte tjenester til nettsteder som BlockBeats og Odaily. Men dette hindret dem ikke i å legge ut bransjenyheter da de fortsatte å operere gjennom nye domener og flyttet fokus til å legge ut på Twitter og Telegram.

I følge medieinnsideren ble disse nettstedene blokkert fordi de er basert i Beijing. "Media utenfor Beijing er ikke blokkert," sa personen. Noen kryptopublikasjoner som Jinse, Panews og 8btc ble tilsynelatende ikke påvirket av det siste kryptoforbudet.

Den kinesiske kryptomediesjefen understreket at kryptoverdenen er skjebnebestemt til å bli desentralisert, og uttalte:

"Det er alltid håp for den kinesiske kryptoindustrien. Vi har fortsatt informasjonskilder og vi får stadig flere brukere, evangelister, utviklere og andre. Det er ingenting å bekymre seg for. Alt skjer til det beste."

Relatert: Kinas sentralbank foreslår å overvåke metaverse og NFT

En kinesisk kryptoside, den største industrikilden ChainNews, gikk offline i november.

I følge Cointelegraphs kilder bestemte ChainNews seg for å stenge tjenester sent den måneden. Publikasjonens siste innlegg på Telegram-kanalen er datert 25. november. Nettstedet hadde mer enn 1,5 millioner besøk forrige måned, ifølge data fra SimilarWeb.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Next Post

Kryptoutlånsfirmaet Celsius er angivelig rammet i BadgerDAO-utnyttelsen

BadgerDAO-angrepet har angivelig påvirket Celsius Network for mer enn 50 millioner dollar, antyder kilder.

Cryptocurrency-utlånsplattformen Celsius har angivelig tapt over 50 millioner dollar i utnyttelsen av desentralisert finans (DeFi)-protokollen BadgerDAO.

Som rapportert av Cointelegraph 2. desember, rettet angrepet seg mot protokollen på Ethereum-nettverket, oghøstet ubekreftede 120 millioner dollar i eiendeler.

Ifølge en Redditor var det største påståtte offeret for hacket en adresse som mistet 896 Wrapped Bitcoin ($51 millioner). Adressen er ment å eies av Celsius "siden den har samhandlet med andre adresser som er kjent for å eies av dem."

Adressen utfører regelmessig transaksjoner med en adresse som har en saldo på 67 millioner dollar, hvorav 40 millioner dollar er Celsius' eponyme native token CEL.

Adressen skal også være eid av Celsius siden den er relatert til minst én adresse som er merket som Celsius Network Wallet 5 på Etherscan ettersom de deler flere store transaksjoner .

"Alt dette betyr at det er stor sjanse for at adressen som mistet 900 BTC var eid av Celsius. Celsius har ikke bekreftet noe ennå, så dette er bare spekulasjoner foreløpig, så vi vet ikke sikkert om Celsius ble påvirket eller ikke, foreslo brukeren.

Celsius svarte ikke umiddelbart på Cointelegraphs forespørsel om kommentar.

De første rapportene om BadgerDAOs sikkerhetsbrudd dukket opp i begynnelsen av desember, med protokollen som offisielt kunngjorde at den mottok flere eksporter av uautoriserte uttak av brukermidler 1. desember. Badger-teamet fortsatte å undersøke problemet og stoppet alle smarte kontrakter på protokollen for å unngå eventuelle ytterligere tap.

Celsius-tokenet opplevde et bemerkelsesverdig fall i slutten av november. Etter å ha nådd $4,5 den 25. november, falt CEL til så lavt som $3,9 dagen etter, og har kommet seg litt siden da. I skrivende stund handles CEL for $4,00, som er ned rundt 9% de siste syv dagene, men opp rundt 1% de siste 14 dagene.

14-dagers CEL token-pris. Kilde: CoinGecko

Relatert: DeFi-katastrofer: $31M tappet fra MonoX- og BadgerDAO-tap topp $120M

Celsius Network er en viktig kryptoutlånsplattform, som lar brukere tjene renter på å holde digitale eiendeler som Bitcoin ( BTC ). Selskapet har fremstått som en av de største aktørene i DeFi, og knuste en verdi på mellom 3,5 milliarder dollar etter å ha utvidet sin finansieringsrunde på 400 millioner dollar i serie B fra oktober til 750 millioner dollar i slutten av november.

Subscribe US Now